Välkommen till NackaSnacket!

Tjena alla ettor, och givetvis alla andra elever i Nacka Gymnasium!

Det här är våran alldeles nystartade blogg, som ni eventuellt kan ana. Bloggen har inte riktigt kommit i form ännu och är fortfarande under konstruktion, men jag tänkte bara snabbt sammafatta vad denna blogg kommer innehålla. För er som är nyfikna alltså.

NackaSnacket är lite som det låter - snacket i Nacka. Dock är det lätt hänt att saker blir missförstådda och att fel information kommer ut, då Nacka är en så pass stor skola med oerhört många elever och folk som gärna missförstår saker och ting.. Därför har den här bloggen startats, för att kunna bli en hemsida för er som vill veta rätt information om både roliga och lite allvarligare saker.
Tro nu för guds skull inte att det här kommer bli en såndär tråkig blogg om.. Tråkiga saker. Tror ni det, så har ni nämligen väldigt, väldigt fel!
NackaSnacket kommer innehålla allt från information om events (typ skidresan till Alperna (den har ni väl hört om?), adventsmys och fotbollsmatchen) till gästbloggare och kanske till och med schyssta videoinlägg från våra softa kår-medlemmar! Något sånt, i alla fall.

Bloggen är som sagt inte riktigt klar ännu men kommer vara det inom en snar framtid.
Vem är det då som driver denna fabulösa och roliga blogg? Jo, det är jag. Sofia Åslund, PR Ansvarig i Nacka Gymnasiums elevkårsstyrelse. Jag går i klass SM3, alltså samhällsprogrammet med inriktning på media och journalistik. Tredje året. Jag tog på mig denna uppgift då jag sedan tidigare har lätt erfarenhet av bloggvärlden. Jag kommer givetvis få hjälp av mina vänner i kåren med bloggen också! Men nog om det.

Nu är klockan mycket och om 5 timmar ska jag bege mig ur min säng och så småningom iväg till skolan för att tillsammans med styrelsen välkomna alla förväntansfulla ettor. Så vi ses i skolan allesammans! Och hurrni, håll ögonen öppna. När ni minst anar det dyker det upp bra grejer här.

Magic things will happen, ni vet.

/Sofia Åslund

P.S Designen kommer att fräschas till och bli bättre, den här är bara temporär!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0